sorry mak. sorry abah :'/
Wednesday, December 19, 2012 | Wednesday, December 19, 2012 | 0 comments
Assalamualaikum and hi ! act , dalam mood kesedihan lagi ni :/ pfftt . hahaha . macam yang semua kecoh-2 semalam 19.12.12 tarikh keramat bagi semua calon PMR 2012. kan ? setiap kali aku terfikir pasal result , confirm-2 laju je air mata aku mengalir . act , masa tulis ni pun laju je air mata aku jatuh :'/ aku just dapat 

....................


JE ! :'(
sejarah slack , okay time mula-2 sampai kat cikgu nik , guru kelas aku bersamaan mentor aku , dia suruh aku sign borang tu . tengah-2 aku cari nama aku , dia cakap ' saya rasa dah tengok result awak , 8a rasanya , sejarah b , susah sangat eh sejarah ? ' masa tu tangan aku terus stop cari nama aku . aku pandang je muka cikgu tu . nak menangis ? memang taktau ahh . then aku tanya ' berapa orang dapat straight cikgu ? ' first-2 aku dengar 55 . memang lagi lagi lah aku nak meraung . terasa diri ni macam bodoh sangat je . then aku sign dekat nama aku . aku salam cikgu and cakap terima kasih , cikgu tanya aku ' awak tak gembira ke ? ' aku just senyum je , dalam hati , ya Allah , patah seribu :'(

aku pun pegi ah kat kerusi belakang-2 . aku nampak member-2 aku . diorang semua senyum je . lepas dapat slip tu aku terus bagi kat pah . okay , lupa nak cakap , aku pegi ambik result dengan pah je . abah ada kursus kat langkawi . mak cakap dia banyak kerja . isokay . dalam sejarah lah kut time ambik result pmr time aku je mak abah tak ikut , jujur aku cakap , lepas aku tengok je dekat borang cikgu tuu sejarah aku B , aku TAK TENGOK LANGSUNG slip keputusan aku tu . even sampai sekarang pun aku dah tak tengok . punya ahh hampa gila babi . aku nangis macam apa tahh kat belakang ruang legar tuu , dah watlek jee dengan semua makcik pakcik akak abang member member semua . takleh nak pk apape dah !

then orang first yang tegur aku SARAH . thanks sarah sebab sedar kewujudan aku kat tempat tu . dia cakap ' nani , kau dapat berapa ? KH A tak ? ' sebab biasa-2 kitorang berdua confirm failed kh . haha . aku cakap ahh 8 je , then terus mengalir air mata . dia cakap ' lepak lah nani , aku 7 je . ok lah tu 8 . ' aku watlek je dengan budak budak ni . budak nii semua dah gelak kat aku sebab nangis . aku sedih lah weh , aku anak last kot . mak berharap gila kat aku . tapi aku ? speechless dah . aku terus miss call mak . mak call , aku lari tempat lain even masa tu cikgu faridah tengah berucap .

' mak . . ' , ' dapat berapa ? ' then aku nangis dulu baru aku jawab ' 8 je ' . automatik aku dengar suara mak pun menangis . ' apa yang b ? ' , ' sejarah ' . mak cakap ok lah tu , tapi aku tahu mak sedih gila . mak , sorry . orang taktau ah nak cakap camne . padahal dari hujung tahun lepas dah mak suruh study sejarah awal-2 . sebab mak tak nak aku ikut kakak-2 aku , semua slack sejarah time pmr . tapi last-2 aku TER ikut jugak jejak langkah kakak-2 aku , menyesal gila gila >< lepastu aku call kasya . aku TER menangis time bagitau tuuu . hahaha k malu ah bila pk balik . btw , aku tak dapat tanding kau . aku tahu kau 9a , hebat dari aku , tapi dari mula dah kan aku cakap tak nak bet dengan kau apape ? so please , jangan compare result aku dgn kau . aku terasa . terasa sangat sangat . memang kau menang . aku bodoh je kasya . tak pandai pun macam kau , and aku harap lepasni kau tk ungkit dah . spirit aku memang dah down sangat-2 . sorry .

TAPI KAN , sincerely dari lubuk hati aku , AKU TAK MENIRU TIME EXAM . kucai yang asik tanya aku ada ahh . time kh kot dalam 5 soalan . yang lain ? TAK LANGSUNG . aku boleh respect orang-2 yang dapat straight a's TANPA bantuan orang lain . maybe lah time exam-2 biasa aku selalu je copy copy . tapi bila pk pk balik , apa guna aku belajar 3 tahun kalau jawab exam pun kena tanya orang ? BERBALOI KE 9A KALAU MACAM TU ? -.- hahaha memang nak bagi orang orang yang meniru terasa pun :)

errr , anything ? takde pape dah kut . kalau tadah dengan baldi air mata aku ni dari start aku menaip , dah full dah kot . aku tak tahulah nak stay ambik agama ke atau nak tukar tulen , thanks to kak intan , kak ermi , kak ida , kak zira , nik faiz and nur irfan sebab bagi support dekat aku suruh go on dengan niat aku nak ambik agama . tapi ada sorang je yang suruh ambik tulen je , dia cakap agama susah . yelaaaaaaaaaaaa aku bukan pandai pun nak ambik agama , ada arab tinggi kottttttttt ><' k lah . totally out of mood lah kali ni . lain kali sambung okay ? bye :*

tahniah kepada 35 orang yang dapat straight a's sbpit . jangan tak jejak tanah lepasni dahlah k . syukur dengan nikmat Allah . jangan takbur , bangga diri , jangan nak compare-2 dengan orang , kalau Allah nak tarik nikmat tu , sekelip mata je sayang . k ? sincerely , me :)



Older Post | Newer Post
Girl ♥
Welcome here



Rewind
Dive into My past


Credit
Big claps for them

Template By :NurAthirah
Re-Editing By :Naniiii :D
Image by :